Friday, 19 October 2012

Duhai Bakal Imamku ..

Assalamualaikum ..

Wahai bakal Imamku ,
aku disini sentiasa berdoa ,
agar jodoh berpihak pada kita ,
dan takdirku membawa cinta ini kepadamu ,
biar dunia menentang perasaan kita ,
jika ada jodoh kita akan bersama .

Bakal Imamku ,
cukuplah aku mencintaimu dalam hati
menyalurkan lewat doa-doa disetiap sujudku ,
dan aku menjagamu melalui Allah ..


p/s : daripada Bakal Makmum mu .. :)

Friday, 21 September 2012

TUHAN , JAGAKAN DIA





Hanya dirimu yang ku cinta
Takkan membuat aku jatuh cinta lagi
Aku merasa kau yang terbaik untuk diriku
Walau ku tahu kau tak sempurna
Takkan membuat aku jauh darimu
Apa adanya ku kan tetap setia kepadmau
Tuhan jagakan dia
Dia kekasihku kan tetap milikku
Aku sungguh mencintai
Sungguh menyayangi setulus hatiku
Walau ku tahu kau takkan sempurna
Takkan membuat aku jauh darimu
Apa adanya ku kan tetap setia kepadmau
Tuhan jagakan dia
Dia kekasihku kan tetap milikku
Aku sungguh mencintai
Sungguh menyayangi setulus hatiku
Tuhan jagakan dia
Dia kekasihku kan tetap milikku
Aku sungguh mencintai
Sungguh menyayangi setulus hatiku
Tuhan jagakan dia
Dia kekasihku kan tetap milikku
Aku sungguh sungguh mencintai
Sungguh menyayangi setulus hatiku

*TUHAN , jagakan dia , dia kekasihku , kan tetap milikku * 
<3 AA <3

Thursday, 20 September 2012

Maafkan Aku Hati





Hati ,
maafkan aku .
kau terpaksa terluka lagi
sama ada kau rela mahupun tidak .
ini sebenarnya bukan pintaku .
namun apa daya ia terjadi juga .

Hati ,
maafkan aku .
kau harus reda untuk melupakan dia .
kau harus bersedia untuk berpisah .
bersedia untuk mengosongkan memori minda .

Hati ,
maafkan aku .
kau harus hidup kembali .
jangan mengalah dengan dugaan ini .
sebab aku ingin terus berjuang .
mencari jalan hidupku sendiri .




Saturday, 15 September 2012

jiwanggg jap :)

andai suatu saat aku hilang daripada pandanganmu..
usah kau cari aku kerana aku tidak pernah meninggalkanmu.
andai suatu saat aku berhenti menghubungi dirimu,
usah kau gusar kerana aku juga ingin memberi ruang untuk diriku..
andai suatu saat aku mengalirkan airmataku,
usah kau usap kerana biarlah aku membasuh kekecewaan hatiku..

sekali aku dapat aku takkan mudah untuk lepaskan lagi 
tetapi bila aku dah lepaskan aku takkan pernah mahu mencari lagi ..

aku tidak takut untuk mengungkapkan 'aku cintakan kamu'
tetapi aku takut untuk mendengarkan jawapan yang bakal aku terima ..

Friday, 14 September 2012

exam oh exam ~



Muahaha , exam ? pergh dengar je perkataan keramat tuu , semua mesti mengeluh , berdebar , macam-macam ayat dapat kita dengar , 'aku tak ready lagi lhaa , aku serabut lhaa , aku tension lhaa , macam-macam gaya semua "banduan" SPM . aku cakap ni sebab aku sendiri yang alami . *hehee* .

okay la , hari rabu 12.9.2012 , aku and kawan-kawan yang lain dah selamat menduduki TRIAL SPM .
soalan yang kitaorang dapat , perghhh memang terbaikkk ahh ! soalan macam nak bagi yang tengah stress , makin stress !! *sobsob*. termasuk laa dengan aku yang sememangnya tak berapa minat nak jawab exam . hahaha . stress betoiiii daaa . nasib baik aku takk jadi gila . =,= . Tapi kan , time nak jawab exam trial ni , aku ada semangat lebihh . Jeng-jeng-jeng , apakah ?? .

Hmm , orang yang aku minat , exam sekali dengan aku * i mean ramai-2 la , bukan kitaorang dua je* . yaaaaaa bedaaa beeduuuu !! *puii , gatal aku neh* :)) .tak de la , just jadi inspirasi aku untuk lebih bersemangat and tak de la lemah semangat je , kan ? kan ? . time aku tak boleh jawab soalan yang "senang" tuu , aku curi-2 la tengokk dia , auww-2 *ohsem* .*cair* . masukk terus jawapan yang tak ingat tadi . *aish, ade ke patut =,=* .

sampai sekarang aku masih berdebar dengan addmath , biologi , chemistry , prinsip akaun . :(  tak tau nape subjekk tu susah *sigh* . terukkk . benci .

p/s: okay , aku da malass nak cerita pasal exam . mod nak rest sekarang ni , layan jiwangg jap *hehe* .

 SPM stand for ? Sjil Perkahwinan Muda ? oh No !!
Semua Pelajar Menangis ? okay boleh diterima . muahaha

Thursday, 13 September 2012

kepada awak yang dulu ~






kepada awak yang dulu ,

hari ini saya mahu luahkan semuanya . bukan saya sengaja berhenti mencintai awak tapi kerana hati saya ni terlalu lelah menanti awak . macam orang bodoh saya awak buat . maaf awak , saya dah penat tanggung rasa ini sendirian . sedangkan awak pergi tanpa apa apa pesanan . membuatkan saya diam terkelu , tak mengerti apa salah silap saya . cukuplah , dah tiba saatnya saya perlu menerima hakikat bahawa awak takkan berpaling pada saya lagi .

sekuat manapun saya cuba bertahan , hati awak tak pernah terusik pun , hati awak tak pernah ada untuk saya walau picisan pun . saya tak kisah saya sakit asal awak bahagia dengan cinta awak . saya yang bodoh sebab terlalu mengharapkan awak sedangkan awak tak pernah memberi saya apa apa harapan .

undur diri mungkin satu jalan yang terbaik kan ? ya , itulah yang saya telah lakukan sekarang . saya pergi , saya mengalah , saya penat untuk terus bertahan tanpa jawapan . saya tahu , ini yang awak mahukan dari dulu lagi .

maaf sebab tak mampu lagi untuk setia pada awak . air mata saya pun kenal erti jemu apatah lagi hati saya yang sudah lelah dengan penantian ini . melepaskan bukan membenci tetapi kerana hati cukup kuat untuk mencari bahagia yang telah lama menghilang dalam diri . awak dah menjadi sejarah masa lalu saya sekarang .

tak perlulah awak mengelakkan diri dari saya lagi sekarang ni , sebab saya dah tak punya apa apa lagi perasaan pada awak . saya takkan berubah hati lagi untuk mencintai awak . sebab saya telah pun padamkan nama awak dari hati saya sebagaimana air laut menghilangkan tulisan-tulisan di atas pasir pantai .




best baca ayat dalam blog dia . sedih , pedih , semua aku pernah rasa dan sedang rasa .. 

for my IMAM will be :)


Mr.Ungu ,
ni lagu untuk awakk .
yang mewakili rasa hati saya .
SAYA SUKA AWAKK ! :)

menyerah pada hati ..


Mungkin hatimu bersuka
Saat hatiku merasa tersiksa ..
Mungkin raga ku takkan menyerah
tetapi hatiku pasti akan lelah ..
telah ku jalani
semua rasa yang menyayat hati
yang merintih di gelap malam yang sunyi
sementara kau menjauh dan pergi ..
dapatkah kau sedari itu
menyedari rasa dalam hati ku ..
aku tak mengerti akan hati yang kau miliki ..
tetapi akhirnya aku akan menyerah pada hatiku ..
biarku terus begini , menjalani hidup sendirian ..

Aku lelah ...

Aku lelah ..
kala mentari tak lagi menghangatkan hatiku
Aku lelah ..
kala sang malam tak mampu lagi meneduhkan perasaanku
Aku lelah
mengagumimu yang tak pernah menyelami perasaanku
Aku juga lelah
kala kau tau perasaanku namun kau hanya membisu bersama rasamu ..
sudah lama kusimpan rautmu dicermin kerinduanku ..
merendamkan bait-bait rindu yang hanya terendam lara
meninggalkan cerita indah yang semula tanpa rencana
adakah kau juga merindukanku?
namun hari ini,aku tarik langkahku dari perasaan itu
kerana segaris wajah itu tak sanggup untuk menjauhimu
maafkan aku yang tak sopan mengganggu cela dihatimu
dan kini ku ikhlaskan segalanya
melarut indah bersama harapan yang tak kunjung bertepi ..

Lelah langkahku


Aku hanya bebayang hitam
Yang tak pernah kau pedulikan ..
Aku hanya ingin buat kamu terindah dalam hatiku ..
Sepertinya aku tak mampu buktikan apapun kepadamu ..
Kerana bias matamu semakin tertutup ..
Sia-sia sudah harapanku ..
Aku lelah dalam cerita ini ..
Ku mohon berikan episod terakhir untukku ,
Karena derita kurasa perasaanku terhadapmu ..
maafkan aku yang mencoba untuk mencari celah dalam hatimu ..
Yang mungkin telah terkunci untukku ..
Maafkan egoku, yang tak mengerti perasaanmu ..
Karena semakin berat kaki ini tuk melangkah… Meraih cintamu ..
Bukan maksud hati untuk sakitimu ..
Kerana kamu pernah jadi inspirasi terindahku ..
Nafas perjuanganku telah temui titik lelah
Maafkan aku ..
Aku tak sekeras yang kau kira ..
Kuakui kau mampu membakar aliran darahku ..
Tapi kenyataan kau tak seindah yang kukira ..

sakitku mencintaimu

aku menangis ..
air mata yang cuba ditahan , mengalir jua .
bahkan semakin deras mengalir turun .
aku menangis ..
tak ingin tahu dan dengarkan kenyataan ini .
terlihat dia bahagia bersama cintanya .
ada perasaan senang bahkan sakit sekaligus .
aku senang dia bahagia , aku sakit kerana cemburu .
sampai suatu saat aku masih mahu berkata :
 " aku masih cintakan kamu , maafkan aku ! "
aku tak mahu mengganggu hidupmu lagi .
mungkin ini terakhir kalinya aku berkata
kerana kau tahu aku mencitaimu , selalu mencintaimu .
walaupun mencintaimu itu rasanya terlalu sakit .

Tuesday, 28 August 2012

Frasa menarik dalam karangan



1Memanifestasikan fikiran - Menggunakan idea dengan sebaik-baiknya
2Menukilkan kata-kata - Menulis / bercakap sesuatu
3Memberikan impak - Mengakibatkan / menyebabkan
4Rentetan senario itu - Selepas fenomena itu
5Jika ditelusuri - Jika dikaji secara mendalam
6Penyalur ilmu - Pemberi banyak pengetahuan
7Alaf baharu - Masa terkini
8Mutakhir ini - Pada masa kini
9Seantero dunia - Seluruh dunia
10Menikam sanubari - Merosakkan perasaan
11Meluaskan horizon pemikiran - Meluaskan pandangan / pemikiran
12Menggabungjalinkan elemen - Menggunakan pelbagai aspek
13Merangsang ekonomi - Mengaktifkan proses jual beli
14Lebih intelektual dan berketerampilan - Lebih bijak dan berkebolehan
15Bitara - Tiada tandingan / eksklusif / hanya satu-satunya
16Simbiosis - Dua benda yang saling berkaitan
17Masih bermain dengan fantasi - Berkhayal / bermenung / tidak berfikiran matang
18Mendabik dada - Kesombongan akibat kejayaan / keangkuhan
19Mengkodifikasikan undang-undang - Menyelaras undang-undang / peraturan
20Kestabilan spiritual dan fizikal - Keseimbangan rohani dan jasmani
21Mekanisme kawalan - Alat / aspek yang mengawal sesuatu
22Pandangan sarwa - Pemikiran biasa / umum
23Anjakan paradigma - Perubahan demi kemajuan atau kebaikan
24Relevan dengan kehendak zaman - Diterima dengan perubahan dari semasa ke semasa
25Landasan berfikir - Cara berfikir
26Masyarakat konvensional - Masyarakat umum / biasa
27Mengaibkan diri - Memalukan diri
28Alma mater - Sekolah / universiti / tempat pelajar
29Kemapanan fikiran - Keteguhan cara berfikir
30Alpukah - Daya usaha / inisiatif
31Bacul - Tidak bersemangat
32Badai kehidupan - Cabaran hidup
33Inteligensia - Kumpulan manusia yang pandai
34Berkongkalikung - Bersepakat
35Bukti yang konklusif - Bukti yang kukuh
36Praja - Kota / negeri
37Prakarsa - Inisiatif / daya usaha
38pramusaji - Pelayan tetamu di restoran
39Rutin harian - Kerja yang biasa dilakukan dan sehari-hari
40Nawaitu diri - Keinginan diri
41Narsisistik - Terlalu memuji diri sendiri
42privasi - Keadaan atau suasana bersendiri tanpa sebarang gangguan
43Portfolio menteri - Tugas menteri
44Pentas siasah - Dunia politik
45Polemik - Bahas / debat / konflik
46Melikwidasikan - Membubarkan / memansuhkan
47Linglung - Hilang ingatan
48Falah - Kejayaan / kemenangan
49interpretasi - Tafsiran / penjelasan
50.bersilengah - Bersikap tidak tahu


Penanda Wacana
i) Penanda permulaan karangan
a) Pada era globalisasi ini,
b) Pada zaman pascakemerdekaan ini,
c) Dalam meniti arus kemodenan ini,
d) Dewasa ini,
e) Pada masa ini,
f) Kini,
g) Dasawarsa ini,
h) Dalam meniti kehidupan pada marcapada,
i) Sejak sedekad yang lalu,
j) Sejak negara menikmati arus kemerdekaan,
k) Kebelakangan ini,
l) Belakangan ini,
m) Sejak akhir-akhir ini,

ii) Penanda memulakan isi baharu
a) Selain itu,
b) Di samping itu,
c) Sementara itu,
d) Lebih-lebih lagi,
e) Dalam pada itu,
f) Lain daripada itu,
g) Pada waktu yang sama,
h) Dalam pada itu,
i) Seterusnya,

iii) Penanda huraian isi karangan
a) Hal ini demikian kerana
b) Hal ini berlaku kerana
c) Hal ini terjadi kerana
d) Hal ini disebabkan oleh
e) Hal ini wujud akibat daripada
f) Hal ini bersangkut-paut dengan
g) Hal ini berpunca daripada
h) Hal ini tercetus apabila
i) Hal ini timbul apakala

iv) Penanda memberi contoh dalam karangan
a) Misalnya,
b) Contohnya,
c) Sebagai contoh,
d) Tamsilnya,
e) Sebagaimana yang kita sedia maklum,
f) Antaranya adalah seperti

v) Penanda menghuraikan contoh
a) Hal ini mengakibatkan
b) Hal ini menyebabkan
c) Oleh itu,
d) Maka,
e) Oleh hal yang demikian,
f) Oleh sebab itu,
g) Jelaslah bahawa
h) Justifikasinya,

vi) Penanda menutup isi
a) Kesannya,
b) Natijahnya,
c) Akibatnya,
d) Akhirnya,
e) Dengan itu,
f) Dengan berbuat demikian,
g) Dengan keadaan sedemikian,

vii) Penanda menulis dua huraian dalam satu ayat
Contoh:
Masalah sosial yang dibincangkan oleh masyarakat ini memang memeningkan kepala(Huraian 1) _(x)_ membimbangkan semua pihak. (Huraian 2)

a) justeru
b) malah
c) malahan
d) tambahan pula
e) sementelahan
f) sekali gus
g) di samping
h) bahkan
i) malar-malar

viii) Penanda memulakan perenggan penutup
a) Kesimpulannya,
b) Intihanya,
c) Secara tuntas,
d) Konklusinya,
e) Sebagai penutup wacana,
f) Sebagai penghias bicara akhir,
g) Sebelum mengakhiri wacana ini,
h) Secara keseluruhan,
i) Secara total,

ix) Penanda menerangkan huraian atau pendapat yang berbeza
a) Walau bagaimanapun,
b) Walakin begitu,
c) Namun demikian,
d) Daripada perspektif yang berbeza,
e) Jika dilihat dari sudut lain,
f) Dengan kata lain,
g) Kontradiksinya,
i) Di sebalik itu,
j) Dalam pada itu,
k) Dari sudut lain,

x) Penanda memulakan atau memasukkan peribahasa
a) Bak kata peribahasa, .......
b) Bak kata peribahasa Melayu, ............
c) Bak kata orang tua-tua, ...........
d) Bak kata mutiara, .........
e) Bak peribahasa, ............
f) Bak kata cendekiawan, .............
g) Persis kata peribahasa, ............
h) Persis kata peribahasa Melayu, .............
i) Persis kata orang tua-tua, ............
j) Persis kata mutiara, ............
k) Persis peribahasa, ...............
l) Persis kata cendekiawan, .............
m) Hal ini sama dengan peribahasa ..........
n) Senario ini persis dengan peribahasa Melayu, yakni .......
o) Fenomena ini dikatakan
p) Masalah ini sama dengan peribahasa ...........
q) Saya yakin rakyat Malaysia mengenali peribahasa ..........


PENANDA WACANA UNTUK MEMULAKAN AYAT PENDAHULUAN KARANGAN

· Sedasarwasa ini sering meniti dari bibir ke bibir umat manusia di segenap empat penjuru dunia ini tentang isu …
· Era pascaperindustrian dan pascaglobalisasi yang serba mencabar akal dan minda kita telah ….
· Sudah terang lagi bersuluh, semakin hari kita semakin menghampiri ambang 2020. Keadaan ini menandakan titik permulaan pelbagai cabaran dan rintangan yang bakal menghambat.
· Dasawarsa ini, sama ada kita sedar atau tidak lantaran terlalu dihidangkan dengan pembangunan negara yang semakin gah di persada dunia. Namun disebalik itu, kita acapkali tersentak oleh pelbagai permasalahan sosial yang beronal yang dicetuskan oleh rakyat kita sendiri.
· Dalam dunia yang dilingkari kemajuan sains dan teknologi ini …
· Sejak dua dan tiga dekad kebelakangan ini memang kita dapat menyaksikan …

PENANDA WACANA UNTUK AYAT TERAKHIR PENDAHULUAN KARANGAN

· Oleh itu, kebaikan dan keburukan yang mewarnai fokus perbincangan akan dihuraikan dengan terperinci demi kebaikan bersama.
· Sebagai memperkukuhkan lagi penyataan tersebut, punca-punca yang menunjangi masalah ini perlu diperincikan demi kebaikan bersama.
· Usaha pasti akan membuahkan hasil kalau pelbagai langkah yang efektif dan drastik dilakukan segera untuk mengatasi masalah yang sudah bersarang lama di negara kita ini.
· Setelah meneliti dan mengkaji sehingga ke akar umbi, saya bersetuju dengan pendapat yang menyatakan …….
· Tiada ubat yang tiada penawarnya, maka langkah-langkah yang konkrit, sistematik dan pragmatik harus dijalankan secara berterusan agar masalah ini boleh dibasmi hingga ke akar umbi.

PENANDA WACANA UNTUK AYAT PERTAMA SETIAP PERENGGAN

· Kita dapat menyaksikan betapa…
· Kita seharusnya berterima kasih kepada pihak kerajaan kerana…
· Lazimnya, dalam keadaan …
· Namun demikian, suatu hakikat yang tidak boleh dikesampingkan ialah …
· Pada hemat saya …
· Pada pandangan saya …
· Pada realitinya, memang tidak dapat dinafikan bahawa …
· Sebagaimana yang kita ketahui
· Sebagaimana yang kita maklumi
· Sejak awal lagi
· Sejak kebelakangan ini
· Selain itu, pada masa ini juga
· Seperti yang telah dinyatakan
· Umum mengetahui bahawa
· Lanjutan daripada huraian yang telah dinyatakan di atas

PENANDA WACANA UNTUK AYAT 2 DAN SETERUSNYA DALAM KARANGAN

· Bagi sesetengah orang …
· Begitu juga dengan …
· Begitu juga halnya dengan …
· Bertitik tolak daripada itu …
· Bukan itu sahaja …
· Dalam hal ini …
· Dalam konteks ini ..
· Dalam zaman yang serba canggih ini …
· Daripada realiti ini dapat kita katakan bahawa …
· Dengan adanya …
· Dengan berbuat demikian …
· Dengan perkataan lain ..
· Disebabkan hal itu
· Disebabkan keistimewaan inilah kita ..
· Hal ini berlaku disebabkan
· Hal ini penting dalam
· Hal ini serupa dengan
· Hal yang serupa berlaku apabila
· Ini disebabkan
· Ini membuktikan bahawa
· Ini menggambarkan bahawa
· Ini secara tidak langsung akan
· Ini semua meninggalkan kesan kerana
· Ini tentu sekali membuatkan
· Jadi kita perlu
· Jadi kita hendaklah
· Keadaan ini tentunya
· Lantaran itu sehingga kini
· Kesemua ini menyumbang kepada
· Kita mengakui hakikat bahawa
· Kita sering menonton di kaca televisyen
· Kita sering membaca di dada-dada akhbar
· Memandangkan keadaan yang sedemikian
· Namun sejak kebelakangan ini
· Oleh itu, bolehlah dikatakan
· Secara logiknya masa yang
· Sejak seawal usia kemerdekaan negara ini lagi, kita
· Keadaan ini seharusnya boleh
· Walaupun demikian, sejak akhir-akhir ini
· Kendatipun demikian, kita masih
· Yang paling nyata ialah
· Yang perlu kita pastikan ialah

PENANDA WACANA UNTUK MENYATAKAN STATISTIK

· Berdasarkan perangkaan terkini yang diperoleh didapati sebanyak
· Bukti yang jelas dan terkini yang berkaitan dengan perkara ini menunjukkan
· Statistik yang sahih lagi tepat telah dikeluarkan oleh Kementerian ….. pada tahun …… menunjukkan bahawa sebanyak …………

PENANDA WACANA UNTUK MENYATAKAN CONTOH

· Sebagai contohnya
· Biar kita lihat
· Biar kita ambil contoh
· Bagi membuktikan perkara ini, contoh yang boleh diketengahkan ialah
· Sebagai analoginya,
· Contoh yang ketara yang paling dekat dengan kita ialah

PENANDA WACANA UNTUK KESIMPULAN KARANGAN

· Intihanya,
· Sebagai menggulung segala yang telah diperkatakan di atas
· Konklusinya,
· Dengan ini diharapkan
· Bukan itu sahaja
· Mudah-mudahan perkara ini
· Dengan keizinan Tuhan yang maha esa, kita yakin dan percaya bahawa
· Jika semua masyarakat berganding bahu, ibarat ke bukit sama didaki, ke lurah sama dituruni, insyallah perkara ini akan …
· Demi merealisasikan visi kudsi Wawasan 2020, marilah kita bersama-sama

KATA-KATA HIKMAT DIGUNAKAN DALAM KARANGAN

01. baik kaya ialah kaya hati,sebaik-baik bekal ialah takwa,seburuk-buruk buta ialah buta hati dan sebesar-besar dosa ialah berdusta.
02. Kecantikan yang abadi terletak pada keelokkan adab dan ketinggian ilmu seseorang, bukan terletak pada wajah dan pakaiannya. (Hamka).
03. Orang yang takut menghadapi kesukaran selamanya tidak akan maju. ~Horne
04. Yang dikatakan kawan bukanlah orang yang sentiasa memuji-muji kamu, tetapi adalah orang yang dapat menunjukkan kesalahan kamu.
05. Kalau hidup ingin merdeka, Tiada tercapai hanya berkata, Ke muka maju sekata, maju kita, Melemparkan jauh jiwa hamba. ~Usman Awang
06. "Dan berbuatlah kamu akan kebaikan supaya kamu mendapat kemenangan." ~Surah al-Hajj:77
07. "Maka sifat sabar itu adalah sikap yang baik, dan hanya Allah sajalah tempat meminta pertolongan" ~Surah Yusuf:18
08. Berunding cerdik dengan pandai, faham dua menjadi satu.
09. Yang paling kita perlukan dalam kehidupan ialah adanya seseorang yang selalu memberi semangat untuk melaksanakan hal-hal yang dapat kita kerjakan. ~Davey John Schwartz
10. "Peristiwa itu memberi pengajaran kepada saya mengenai bagaimana guru besar perlu bersikap profesional dan tidak menggunakan emosi dalam melakukan tindakan." ~Tengku Habsah Tengku Petera (Presiden Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan)
11. "Satu perkara yang menakutkan saya pada masa ini ialah peningkatan gejala rasuah. Secara umumnya, lebih tinggi rasuah yang ada, lebih kurang kemerdekaan yang dimiliki." ~Profesor Diraja Ungku Aziz
12. Sabar penghilang penat, tekun pembawa dekat.
13. Lebih berharga mutiara sebutir daripada pasir sepantai.
14. Terbang bangau sepanjang hari, ke tasik jua akhirnya dicari.
15. Biar kamu tidak cantik di mata penduduk bumi tetapi namamu menjadi perbualan penduduk langit.
16. Siapa yang banyak bicara, banyak pula salahnya; siapa yang banyak salah, hilanglah harga dirinya; siapa yang hilang harga dirinya, bererti dia tidak warak; sedangkan orang yang tidak warak itu bererti hatinya mati. ~ Saidina Ali Abu Talib
17. Sabda Rasulullah s.a.w: "Akhlak yang buruk merosakkan amal seperti cuka merosakkan madu."
18. Kita sering mengimbas kembali kenangan lalu tetapi jarang sekali berusaha untuk mengejar impian hari esok.
19. Manusia yang berbuat baik dengan mengharapkan sesuatu balasan bukanlah manusia yang jujur. Ketahuilah sesungguhnya pertolongan Allah itu dekat, asalkan kamu bersabar dan berpegang teguh dengan agama Allah. (surah Al-Baqarah:214)
20. Kekitaan yang erat tiada yang berat.
21. Belajarlah berdiri dahulu sebelum cuba untuk berlari.
22. Orang bakhil tidak akan terlepas daripada salah satu daripada empat sifat yang membinasakan iaitu; dia akan mati dan hartanya akan diambil warisnya, lalu dibelanjakan bukan pada tempatnya atau; hartanya akan diambil secara paksa oleh penguasa yang zalim atau; hartanya menjadi rebutan orang-orang jahat dan akan digunakan untuk kejahatan atau; adakalanya harta itu akan dicuri dan digunakan untuk berfoya-foya. - SAIDINA ABU BAKAR
23. Kekayaan yang hilang boleh dikejar dengan usaha yang bersungguh-sungguh. Kesihatan yang hilang boleh diperolehi dengan ubat-ubatan yang baik tetapi masa yang hilang sekali hilang akan terus hilang.
24. Jadilah seperti pohon kayu yang berbuah lebat, dibaling dengan batu dibalas dengan buah.
25. Tunjuk menjadi telaga budi, ajar menjadi suluh hati.


Sunday, 5 August 2012

u dont know ;


met you, loved you and hurt by that love
Just looking at you without being beside you, I’m a fool.
When you cried, I cried. When you smiled, I smiled.
Like a child, just following you whatever you do, I’m a fool.

I love you but you can’t hear it, I love you but you don’t know it
I shed teardrops in my heart but you don’t see it
I call out your name but you can’t hear it. You are the only one for me but you don’t know it.
My love is blind, my love is poignant, and I can’t do that.

Just turn around and I’m right here behind you.
My love is blind, my love is poignant, and I can’t do that.
When you’re tired of someone else’s love, hurt by someone else’s love
I shed teardrops in my heart but you don’t see it
I call out your name but you can’t hear it. You are the only one but you don’t know it.
My love is blind, my love is poignant, and I can’t do that.

Today I call you a thousand times.. Even though you can’t hear it.

I love you so, please look at me… I love you so, please come to me
Please come one step closer, I will wait for you.

I’m sorry because I only know you.. I’m nothing without you.
Because of this bitter love, I call for you… You don’t know…

u've fallen for me ( Mr. Ungu ) :))

The beginning started coincidentally for us.
At first, I’d never knew this would be love even in my dream, but it is.
Your heart keeps going thump thump
You keep smiling at me and starting to love me without even realizing it.

You have fallen for me, fallen for me, melted in my sweet love.
You have fallen for me, fallen for me, mesmerized by my charming gaze.

See my eyes you fell for me
See my eyes you have fallen for me

Love always comes unexpectedly like destiny.
It soaked me like shower I’d never know it was love.
Rven eyes closed, i occur to you from time to time.
Whenever you see your face blushing, you fall in love with me without even realizing it.

You have fallen for me, fallen for me, melted in my sweet love.
You have fallen for me, fallen for me, mesmerized by charming gaze.

See my eyes you fell for me
See my eyes you have fallen for me

I fall in love with you too now i will confess i am in love with you.
I fall in love with you too my heart says i am in love with you.

See your eyes just look at me
See your eyes i love you

(see my eyes) forever and ever even after time passes
(see my eyes) without knowing it you have fallen for me.

i will forget u ..


I will forget you. Starting today,
I don’t know you. I have never seen you.
We never even walked pass eachother.
I’m okay. I forgot everything. I’m happy with my busy life.
I’ve met a great person too.

Love is always like this. It fades away after some time.
Can’t even remember it, Oh.

When love goes away, another love comes again. It definitely will.
Even if it hurts now, it will hear a little later.
It will forget. I will too.

It’s not difficult. I will forget everything after today.
I’m just getting used to my changed life. Oh~ No.

Love is always like this. It fades away after some time.
Can’t even remember it. Yes~

When love goes away, another love comes again. It definitely will.
Even if it hurts now, it will hear a little later.
It will forget. I will too.

I will erase everything.
I definitely will.

When love goes away, another love comes again. It definitely will.
Even if tears fall now, I will smile a little later.
I will (now) forget you (now). Just like a wound heals…
I will. I will. I will forget you.

because i miss you


I thought I’d let go, not leaving anything behind
no, no, now
I still can’t let you go

longing for you, im longing for you
because I am longing for you
everyday, all by myself
calling and calling you

missing you, I am missing you
because I am missing you
now it’s like I have a habit,
keep calling out your name
even today

everyday, it feels like I’m gonna die
what should I do ?

love you, love you
I love you
I hadn’t even spoken the words
I just let you go

sorry, sorry
do you hear my words ?
my late confession,
can you hear it ?
I love you

Wednesday, 16 May 2012

GIRL's DIARY :

I broke up with him today.
I told him I wasn’t happy.
He didn’t even ask why.
... I thought he would ask me to stay.
But he didn’t. He just let me go.
And just like that,
I lost the guy I waited for so long. :'(

GUY's DIARY:

She broke up with me today.
She said she wasn’t happy.
I was too hurt to ask why.
I wanted to stop her from leaving.
But if she’s not happy with me, there’s no way I can make her stay.
So I just let her go.
Just like that,
I lost the girl I’ve been dreaming of for so long.. :(

Thats the problem of ego..
Its always come in the middle of love...
and separate two lovers always like this way...



#copy paste . :))

Sunday, 13 May 2012

sekali lagi ~~

awak berjaya buat saya menangis .
sehingga airmata saya habis kering .
bukan saya mahu harta kekayaan .
cukuplah sekadar kehadiran saya dihargai .

bukan sekali saya berdiam diri .
tapi berkali kali dibiarkan hati ini dilukai .
bukan saya pinta ini terjadi .
hakikatnya saya masih terus menyayangi .

tak mungkin saya berpaling .
bila hati ini masih tetap terukir nama awak .
walau awak tak perlukan saya .
diri saya masih perlukan kewujudan awak .

benarkan sekali sahaja .
cinta saya mengetuk pintu hati awak .
biarpun hanya sesaat cuma .
ia akan menjadi bahagia terindah .

mungkin semua angan dan impian .
tetap takdirnya sekadar menjadi fantasi .
tak mungkin berubah ke masa depan .
sekadar kenangan yang silam ..

Saturday, 12 May 2012

sekadar .........

cukuplah , sekadar yang termampu bagiku .
sudah perih untuk lalui semua ini .
segalanya seakan tiada pengakhiran lagi .

cukuplah , sekadar detik ini saja .
sudah tiada daya untuk teruskan semua ini lagi .
kau tiada perasaan sikitpun padaku .

cukuplah , sekadar disini saja .
sudah tiada harapan lagi .
untuk ku terus mencintaimu .

cukuplah , sekadar mendoakan diri kalian .
sudah tiada apa lagi yang perlu ku tunggu .
semoga dirimu bahagia tanpa cintaku .

Wednesday, 25 April 2012

tetap sayang awak .

awak ,

serata dunia saya mencari awak , untuk mendapatkan cinta yang saya idamkan selama ini .
seluruh pelosok dunia saya merantau mencari kehidupan saya yang telah awak bawa pergi .

awak ,

bila saya tersedar , rupanya cinta itu ada didepan mata saya , saya gembira tak terkata .
hanya dengan sebuah renungan , awak buat saya jatuh tersungkur ke penjara hati awak .
saya tak dapat membohongi bahawa saya sangat menyayangi awak .
dan disaat saya mencintai awak , saya terjatuh ke dasar perasaan yang paling dalam .
lemas dan tenggelam dalam lautan kasih sayang yang telah mula tercipta .

awak ,

saat saya ingin menggapainya , dia yang terlebih dahulu menarik awak kepadanya .
cinta saya yang telah awak miliki , awak campak begitu sahaja , seolah tiada ertinya .
awak buang kasih saya ke dasar kecewa yang terlalu dalam , sehingga saya tak mampu menyelam .
disana saya tak mampu melihat cahaya mahupun sedikit simpati daripada awak .

saya sangat kecewa bila awak kata awak sebenarnya tidak pernah menyukai saya .
bertambah kecewa apabila awak kata sebenarnya hati awak membenci saya .
kenapa baru sekarang awak berterus terang dengan saya setelah seluruh hati saya serahkan pada awak .
saya cuba memujuk diri dengan mengatakan mungkin awak hanya bercanda dengan saya .
mungkin awak hanya mahu menguji keteguhan cinta saya pada awak .
tapi saya sedar , apa yang awak katakan itu semuanya benar , datang daripada hati awak sendiri .
saat itulah saya sedar , semua yang berlaku bukan suatu mimpi ngeri mahupun imaginasi saya ,
semuanya adalah realiti , satu takdir yang menbuatkan saya terkelu , memikirkan apa yang bakal terjadi ,
memikirkan bagaimana hidup saya tanpa awak disaat kerinduan mula menyapa .

awak ,

bagaimana harus saya bencikan awak sedangkan setiap waktu yang berdetik hati saya menyeru nama awak .
bagaimana harus saya berlagak kuat didepan mereka sedangkan saya tak mampu berdiri lagi .
bagaimana harus saya tersenyum riang seolah-olah tiada apa yang terjadi sedangkan hati saya sentiasa menangis .

awak ,

melangkah pergi meninggalkan awak , telah mengambil seluruh kekuatan yang saya punya .
perlahan-lahan saya berjalan tanpa arah tujuan semata mata untuk menyedarkan diri bahawa awak telahpun pergi,
awak pergi ke dakapannya yang mampu membuat saya menangis tanpa menghiraukan sekeliling .
meraung , merintih , mengenangkan cinta yang tak berbalas , dimana rasanya sangat menyakitkan .

sebelum saya melangkah dari kehidupan awak , saya mahu menyatakan bahawa hati saya hanya untuk awak .
takkan mungkin ada yang mampu mengambilnya selagi nadi saya mendenyutkan cinta buat awak .

awak ,

kerana saya mencintai awaklah saya membuat keputusan yang sangat berat ini untuk undur diri .
saya lakukan semua ini hanya untuk melihat awak bahagia biarpun bukan dengan saya .
saya sedar selama ini saya hanya bertepuk sebelah tangan , hanya menyapa angin yang lalu .
saya tahu , tak mudah mengubah perasaan orang lain untuk menerima kehadiran kita .
mungkin rambut sama hitam , tetapi perasaan berbeza mengikut kata hati yang pandangannya tidak sama .
saya cuba jujur pada diri , yakin mampu melupakan awak , tapi ternyata saya lemah , tak mampu
untuk melakukan kebohongan itu lagi yang akhirnya hanya bisa membuat saya terluka sendiri .

awak ,

izinkan saya terus mencintai awak , biarpun tanpa melihat awak didepan mata saya , biarpun awak bahagia bersama dia ,
biarpun musim silih berganti , biarpun jasad saya dah tak bernyawa lagi . :((

Friday, 13 April 2012

kawan , dimana dirimu ?

kawan ,
mana janji kau dulu
kata ingin bersama selamanya
menghadapi semua dugaan hidup
walau berat mana ujiannya
kau akan tetap berada disisiku ..


kawan ,
kini aku sendirian
hidup dalam kesepian
hanya air mata yang menemani
tiada lagi gelak tawamu
kata-kata gurauan mesra untukku
perbalahan kecil yang mengeratkan kita
pergi makan berjalan bersama-sama
saling memberi sokongan ketika diri mula lemah
dan semua itu tak mungkin tercipta lagi
kau jauh dariku , langsung tiada sayang buatku
kau tinggalkan aku tanpa pesanan
yang terkebil-kebil dalam penantian ..

p/s : aku rindu kau kawan !

Tuesday, 27 March 2012

jatuh cinta lagi

ya Allah ,
kenapa rasa cinta ini hadir lagi
hadir untuk dia yang terlalu baik bicaranya
perasaan ini sama ketika bersama cintaku dulu ..

aku takut untuk jatuh cinta lagi
kerana takut kasih ini terabai kembali
seperti hatiku dulu yang mencintai tanpa dicintai ..



tapi hakikatnya aku memang sudah jatuh cinta
pada dia yang baru ku kenal rapat , yang sering ku ketemu ,
yang bibirnya sering menguntum senyuman yang manis ..

p/s ; dia mengajarku erti senyum selalu dan aku jatuh cinta lagi :)) <3

Friday, 16 March 2012

bila cinta KITA tak berbalas ?

salam ..

hari ni aku nak share satu pandangan dengan korang .. tajuk entri aku kali ni memang simple , "BILA CINTA KITA TAK BERBALAS" .. haha kasi gempakk sikit kan ?? . aku sebagai seorang blogger perempuan , amat memahami perasaan perempuan2 diluar sana yang mencintai seseorang tapi malangnya cinta tak berbalas . sakit kan rasanya ?? haha aku rasa sakit jugak , sama cam kamu , tapi ingat , mungkin orang tu bukan yang terbaik untuk kita . kalau kita still teruskan jugak mungkin hati kita akan sakit berganda-ganda . so , better kita lepaskan dia awal-awal supaya kita tak rasa sakit kemudian hari . lekk la , ingat kata-kata ni , KUMBANG BUKAN SEKUNTUM (aku tahu kamu suka manusia , bukan kumbang) , kalau dia tak suka kat kita , baik angkat kaki cepat2 dan cari someone yang lebih terbaikkkk daripada lelaki tuu . okey gurls , jangan tunjuk yang kita ni lemah bila cinta ditolak , sebab ianya 1 ujian yang pahit (kopi lagi pahit nyah!) yang perlu kita hadapi supaya kita lebih berhati-hati dalam memberi hati pada mereka yang mengerti . jangan mudah mengalirkan airmata kamu wahai perempuan2 sekalian dan jangan cuba2 nak bunuh diri sebab cinta . cuba bersikap lebih matang sikit . ingat , kalau kamu bunuh diri , kamu yang rugi and sah2 lah lelaki tu yang hidup senang-lenang . kalau kamu terus menagih kasih pada yang tak sudi , hah memang bodohlah (maaf terkasar sikit ) kamu sebab lelaki akan mengambil kesempatan diatas kelemahan kamu . dah tahu lelaki tu tak nak kat kita , jangan menunggu dia lagi .


p/s: SINGLE itu lebih baik kan :))

Wednesday, 14 March 2012

akhirnya ku lepaskan jua

alhamdulillah , akhirnya aku dapat jugak terima kenyataan yang cinta ini tak dapat lagi diselamatkan . huuhuu .. aku percaya semua tu dah tertulis and itu merupakan satu takdir yang perlu aku terima . lepas ni aku mesti kuatkan semangat untuk mulakan hidup baru tanpa nafas cintanya . aku tak risau pun bila cinta ni bertepuk sebelah tangan sebab aku yakin Allah itu maha Adil dan mungkin ada insan yang lebih terbaik daripada dia . aku sedar risiko mencintai seseorang yang sudah berpunya . lambat laun semua ini pasti terbongkar jua . dan sekarang aku dah kantoi . hehee . maafla , aku mengaku yang aku sukakan kau , sayangkan kau , cintakan kau , tapii ...... tuu dulu bro . sekarang dah takde lagi rasa untuk kau . nak tahu kenapa aku yang cinta mati kat kau ni cam senang-senang je dapat lupakan kau ?? sebabnya bila aku dapat tahu daripada bff aku yang rupanya kau mengutuk aku dari belakangkan ?? ngaku jelaa . aku marah ni , marah sangat-sangat tapi bukan bermaksud aku nak bunuh kau . haha , kalau ye sekalipun kau tak suka aku sukakan kau , jangan lorh cakap belakang-belakang , cakap la depan-depan , insyaAllah aku tak marah . aku tahu takde sape-sape yang boleh paksa perasaan kita kan ? macam tu jugak dengan aku , aku takkan paksa kau lagi .. :)) aku dah lupakan kau , aku dah tak anggap kau MAHIR aku lagi . biarkan saja ianya terkubur tanpa tanda ! cewahh , jiwang kejap . >__< .. itu sebenarnya yang kau nak dengarkan ? fine , aku dah tunaikan untuk kau . last thing aku nak cakap , semoga bahagia dengan dia kawan . tu pun kalau kau masih sudi berkawan dengan aku .
wah , lame dah rase tak update blog ni . sebenarnya aku rasa nak delete je blog ni , nak bagi terhapus semua luahan aku dulu tapi sayang ler plak sebab susah woo nak buat , berbelit-belit cam samy vellu .. o0ppss ! sori samy. hakhakhak .. sebenarnya banyak kes yang berlaku sejak blog ini diciptakan . aku sedar blog aku ni dah beberapa kali bertukar nama , nak bagi kena dengan jiwa tapi sekarang aku rasa aku lebih suka gunakan nama aku sendiri . well , mungkin itu yang terbaik bagi aku dan seseorang tu . aku tak nak nanti hubungan diorang renggang disebabkan blog aku ni .. adehh , nasib badan aku lah sebab PERNAH 'tersukakan' pakwe dia tu . hahaha sori kawan . aku dah tak suka lagi kat pakwe kau tu . and aku jugak selalu doakan korang bahagia bersama . aku tak berdendam taw dengan korang sebab aku sedar cinta tak perlu dipaksa . kau jaga dia dengan baik-baik ek , sebab dia pernah jadi kawan aku dulu . entah macam mana la boleh renggang hubungan persahabatan kami ni . haiyaaa .. tapi tak kisahla macam manapun asalkan aku dah dapat terima kau dengan dia . sumpah , aku dah takde sikit pun perasaan kat pakwe kau . kau boleh hidup tenang la lepas ni dengan dia and aku terpaksa tahankan diri aku beberapa bulan je lagi and pastu aku dah takkan mungkin muncul depan korang lagi .. wahh ,, tak sabar rasanya aku nak pergi jauh-jauh dari hidup korang supaya nanti kau tak tersalah anggap lagi .. :)))

Friday, 9 March 2012

dilema

saya nak sangat berhenti mencintai awak tapi saya tahu saya tak pernah mampu . saya sayang awak sangat sangat sebab awaklah orang pertama buat saya rasa lengkap . saya tahu dan saya amat sedar yang awak dah ada dia tapi saya masih mahu berharap . saya selalu menyakiti hati saya sendiri tanpa sedar . kenapalah saya tak pernah mahu merelakan awak pergi . kadang kala saya berfikir , bagaimana satu hari nanti bila kita jauh , dan saya tak mampu lagi melihat awak didepan mata saya ., adakah saya masih boleh bernafas lega ataupun saya akan separuh mati kerana merindui awak . tolong lah , saya nak sangat tahu apa rasa awak pada saya , tapi saya juga takut jawapan awak akan melukai hati saya lagi . mungkin ke saya patut duduk diam macam selalu dan menunggu awak dalam diam , ataupun saya patut menunggu sehingga kudrat saya dah tak berdaya nak mencintai awak lagi ? . saya tak tahu apa pilihan saya sekarang . Tuhan , bantu hambaMu ini . :((

Sunday, 19 February 2012

ya Allah :(

ya Allah ,,
aku tak tahan menanggung rindu padanya ..
aku tak tahan menanggung cinta untuknya ..
aku tak tahan menanggung derita kerananya ..

ya Allah ,,
telah sedaya upaya ku lakukan untuk melupai dia
tetapi kenapa cinta ini masih tidak berganjak ..
bahkan semakin hari semakin cinta aku padanya ..

ya Allah ,,
telah lama aku bertahan untuknya ,,
telah lama aku hidup untuknya ,,
telah lama aku menunggu hadirnya ..

ya Allah ..
berikan aku sedikit kekuatan dalam diri ini ,,
agar kasih sayang yang ku suburkan untuknya dapat dia rasai ,,
agar dapat dia menghargai diriku sementara masih sempat ..

ya Allah ,,
sesungguhnya aku  tak mampu berfikir bagaimana nanti
bila dia pergi dari hidupku , jauh meninggalkan aku sendirian ..
aku tak mampu hidup tanpa bayangannya juga tanpa dirinya ..

ya Allah ,,
berikan aku petunjuk sama ada dia tercipta untukku ,,
sama ada dia juga mencintaiku seperti mana aku mencintainya ..
berikan aku waktu agar dapat bahagiakan dirinya yang ku sayang ..
aku sangat berharap agar dia adalah adam yang dikirimkan untukku ..

tetapi ya Allah ,,
seandainya dia bukan untuk diriku ,,
dia bukan pendamping syurgaku kelak ,,
kau tabahkanlah hatiku ,,
kau kuatkanlah keimananku,,
kau redhakanlah diriku untuk menerima takdirmu itu ya Allah ..


p/s: sesungguhnya tiada yang mampu merealisasikan impianku kecualiMU ya Allah ..

Saturday, 18 February 2012

jiwa sang pencinta

Jiwa seorang pencinta setia terlalu halus..
mereka tidak pernah merasa mereka hebat..
tapi yang mereka tahu mereka setia dengan cinta...
biar duka jadi makanan setiap hari..
mereka tetap menelannya..
bukan ingin memperbodohkan diri
cuma mereka setia pada kata2 mereka..
mencintai biarpun tidak memiliki..
tapi bila hati mereka diguris dengan kata2 hina berulangkali
kata cinta tiba tiba terhenti buat selamanya.

Friday, 17 February 2012

love never ends ..

A psychic Talking to a ghost..

PSYCHIC: why did you die?
GHOST: i was hit by a car trying to Save
Someone.
PSYCHIC: why?
GHOST: because i don't want him to get
hurt.
PSYCHIC: you really love him a lot cause
you've
sacrificed your own life just 4 him.
maybe he's sad now,because of your
death.
GHOST: no. he's very happy cause The
one that i saved is The girl that he
love.. :'(

yang berlalu ^_6

detik waktu semakin berlalu ,,
meninggalkan segalanya ke belakang ,,
tanpa sempat kita kembalikan keindahan dulu ..

apabila jarum jam sudah berlalu ,,
jangan berharap akan ada kesempatan untuk berputar lagi ,,
mungkin takkan pernah ada lagi ,,
yang tinggal hanya sesalan dalam diri ..

sesudah saja semua itu berlalu ,,
ia hanya akan menjadi kenangan lampau ,,
ia tak mungkin menjadi masa hadapan ,,
melainkan sejarah mungkin berulang ..

Thursday, 16 February 2012

setia pada yang tak sudi_

betapa bermaknanya awak dalam hidup saya,,
sehingga setiap detik yang berlalu ,,
nama awak masih kekal dalam ingatan saya ..
andai awak bahagia hidup tanpa saya ,,
saya terpaksa jua melangkah pergi ..
saya sedar dimana letaknya saya dimata awak ..
mungkin tanpa saya awak lebih bahagia dan bisa tersenyum lebar ..
demi kegembiraan awak ,,
saya rela undur diri ..
 saya akan pergi biarpun saya tak berdaya melakukannya ..
saya tak mampu bertahan lagi ,,
mencintai awak sesuatu yang menyakitkan ..
menunggu awak sesuatu yang menyeksakan ..
bila saya mula nekad untuk pergi ,,
api cinta yang pernah membara untuk awak akan saya padamkan ..
takkan ada lagi istilah pencinta setia bila awak mula membiarkan saya pergi .. :((

Monday, 13 February 2012

aku umpama pengemis :(

aku coba untuk berbaik dengan kau ..
aku coba untuk melupai masa silam ..
aku coba untuk melupai sakitnya hatiku ..
aku coba menjernihkan keadaan ..
tapi ,, kau menghalangnya ..
kau menafikan semua yang telah aku buat itu ..

kenapa ??
aku tegur kau , aku panggil kau tapi ,,
kau buat tak tahu seolah olah aku tak wujud ..
aku rasa macam tak berguna , 
kelihatan seperti si perempuan tak sedar diri  ,
aku sangat sedih ,pilu seperti tiada daya untuk meneruskan lagi ..
kau buat aku kelihatan seperti kurang kasih sayang ,
kau buat aku kelihatan seperti seorang yang tak tahu malu ,
dan kau buat aku umpama pengemis yang dahagakan cintamu ..

aku hanya ingin dirimu yang dulu ..
yang bisa membuat aku tersenyum selalu dan
bukannya seperti hari ini yang hidup penuh kedukaan :( ..
aku hanya ingin dirimu yang dulu ..
yang selalu mengambil berat dan
bukannya seperti hari ini kau telah mengabaikan diriku :( .. 
aku hanya ingin dirimu yang dulu ..
yang selalu tersenyum indah buatku dan
bukannya seperti hari ini kau langsung tak memandangku :( ..

benar .. kau buat aku umpama pengemis yang tak sedar diri .. 
selalu mengalirkan airmata hanya kerana ingin dirimu yang dulu ..

Saturday, 4 February 2012

ku berserah :(

kali ini aku pasrah dengan ketentuan ..
setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya ..
walaupun aku pergi tanpa kerelaanku ..
jika ada jodoh maka bersamalah kita ..

aku pergi kerana nafasku mulai lelah ..
aku pergi kerana hatiku semakin parah ..
aku pergi kerana hatiku mulai lemah ..
aku pergi kerana langkah kakiku semakin rapuh ..

kasih,,
alasan yang aku bagi adalah satu penipuan ..
senyuman yang aku ukirkan adalah sebuah kepalsuan ..
gembira yang aku tunjukkan adalah satu pembohongan ..
dan semua itu adalah alasan yang tak tersimpan ..

jadi sekali lagi aku nekad menjauhkan diri ..
atau kata lain mengundurkan diri ..
biarlah bagi kau aku telah mati ..

Friday, 3 February 2012

: tak layak :

ahh ,,
airmata saya menitis lagi ..
maafkan saya ..anggaplah ini airmata terakhir saya untuk awak ,,
sebab lepas ni saya dah takk akan ganggu awak lagi ..
lepas ni ,, awak daa boleh berbahagia dengan dia tanpa saya didepan awak ..
sebab saya sedar saya hanyalah manusia yang tak layak untuk orang sempurna mcm awak ..
mana mungkinkan awak nak bersama dengan orang macam saya ni . saya tahu ,, awak benar2 mahu saya
pergi dari hidup awak kan . baiklah .. saya akan pergi .. saya akan tunaikan permintaan awak itu ..
andai awak bahagia macam tu okey laa.saya tak mampu nak paksa-paksa awak ..
walau saya menangis air mata darah sekalipun awak tetap tak akan peduli ..

insan yg lemah

pergilah sayang
walau aku tahu kau terlalu berharga untuk aku
walau aku tahu betapa pentingnya kau buat aku
walau aku tahu indahnya hidup aku bila bersama kau
tapi aku juga tahu bahawa kau sudah ada yang punya ..

jadi aku tegaskan pada hati
lupakan kau yang selalu memberi makna
bencikan kau yang tak pernah memahami
buangkan kau dari hati agar dapat tersenyum kembali
tapi terlalu sukar kerana nama kau meliputi seluruh hati yang terluka ini ..

 . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . .. . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . .. . . . . . .. . . .. . . . . . .. . . . . . . . . . . . .

aku benci dengan diri aku ini
aku benci dengan hati yang lemah ini
hati yang merindui manusia itu kembali dalam hidupku
hati yang bagai dihiris belati tajam setiap kali mendengar namanya disebut
hati yang menangisi pemergian manusia itu sejak hari pertama dia melangkah pergi
tapi apa yang boleh aku lakukan ??
hanya menghantarmu dengan pandangan sayu ..

Tuesday, 31 January 2012

perempuan ini ~

awak ,,
perempuan ini terlalu mencintai awak ..
telah dia lakukan segalanya untuk melihat awak bahagia ..
perempuan ini ,,
yang awak tolak cintanya telah berkorban demi sebuah ikatan suci untuk hidup awak ..
mungkin perempuan ini tidak memiliki harta tetapi cinta dihatinya tak mampu dibeli dengan kekayaan ..
sekarang ,,
tidak mungkin ada waktu untuk awak menyedarinya kerana perempuan ini tekad untuk membawa diri ..
perempuan ini telah pergi dan tak mungkin lagi kembali kerana hatinya telah meninggalkanmu jauh didunia ..
dia pergi bersama jasadnya yang hidup tanpa semangat dan cinta darimu .. :(

sampai 1 masa

perit hati saya menunggu awak ..
bersabar dan terus bersabar menanti cinta ini berbalas ..
sehingga beberapa kali perasaan saya terluka sendiri ..
saya dah tak larat nak tanggung perasaan ini seorang diri ..
cinta yang tidak dianggap dan diiktiraf ..
saya coba dan terus mencoba mempertahankan cinta ini ..
sampai satu masa saya terfikir apalah gunanya saya terus mencintai awak ..
sampai satu masa saya nekad mahu melepaskan awak ..
sampai satu masa saya mahu meninggalkan awak jauh dibelakang ..
menghapuskan segala kenangan yang bersemadi ..
biarlah segalanya terkubur tanpa penyeksaan ..
sebab semua itu tak pernah bermakna untuk awak ..

Monday, 30 January 2012

hurrmm ? . .

saya tak tahu macam mana nak cakap ,, nak ucap ,, nak luah kat awak ..
sbb saya malu , segan , takut ,, takut awak kata saya mengada ngada ..
saya bukan macam tu .. kalau betul pun saya mengada ngada ,, tu cuma dengan awak jer ..
awak tak pernah nak memahami saya .. semua yang saya buat nampak buruk dimata awak ..
kadang kadang saya penat hidup macam ni ..menjadi hamba abdi cinta .. tapi saya tak boleh lupakan awak ..
saya buntu .. benar benar bingung .. lalu saya ciptakan blog ini agar dapat diluah segala isi hati saya yang terpendam untuk awak ..saya berharap awak bace blog ini tapi semua tu tak mungkin kan ? biarlah saya terus berkata kata disini sehingga saya benar benar perlu lepaskan awak pergi .. <3