Tuesday, 31 January 2012

perempuan ini ~

awak ,,
perempuan ini terlalu mencintai awak ..
telah dia lakukan segalanya untuk melihat awak bahagia ..
perempuan ini ,,
yang awak tolak cintanya telah berkorban demi sebuah ikatan suci untuk hidup awak ..
mungkin perempuan ini tidak memiliki harta tetapi cinta dihatinya tak mampu dibeli dengan kekayaan ..
sekarang ,,
tidak mungkin ada waktu untuk awak menyedarinya kerana perempuan ini tekad untuk membawa diri ..
perempuan ini telah pergi dan tak mungkin lagi kembali kerana hatinya telah meninggalkanmu jauh didunia ..
dia pergi bersama jasadnya yang hidup tanpa semangat dan cinta darimu .. :(

sampai 1 masa

perit hati saya menunggu awak ..
bersabar dan terus bersabar menanti cinta ini berbalas ..
sehingga beberapa kali perasaan saya terluka sendiri ..
saya dah tak larat nak tanggung perasaan ini seorang diri ..
cinta yang tidak dianggap dan diiktiraf ..
saya coba dan terus mencoba mempertahankan cinta ini ..
sampai satu masa saya terfikir apalah gunanya saya terus mencintai awak ..
sampai satu masa saya nekad mahu melepaskan awak ..
sampai satu masa saya mahu meninggalkan awak jauh dibelakang ..
menghapuskan segala kenangan yang bersemadi ..
biarlah segalanya terkubur tanpa penyeksaan ..
sebab semua itu tak pernah bermakna untuk awak ..

Monday, 30 January 2012

hurrmm ? . .

saya tak tahu macam mana nak cakap ,, nak ucap ,, nak luah kat awak ..
sbb saya malu , segan , takut ,, takut awak kata saya mengada ngada ..
saya bukan macam tu .. kalau betul pun saya mengada ngada ,, tu cuma dengan awak jer ..
awak tak pernah nak memahami saya .. semua yang saya buat nampak buruk dimata awak ..
kadang kadang saya penat hidup macam ni ..menjadi hamba abdi cinta .. tapi saya tak boleh lupakan awak ..
saya buntu .. benar benar bingung .. lalu saya ciptakan blog ini agar dapat diluah segala isi hati saya yang terpendam untuk awak ..saya berharap awak bace blog ini tapi semua tu tak mungkin kan ? biarlah saya terus berkata kata disini sehingga saya benar benar perlu lepaskan awak pergi .. <3

Sunday, 29 January 2012

yakinkan awak telahpun pergi ..

saya cuba meyakinkan yang awak telah pun pergi ..
meninggalkan saya jauh dari hidup awak .. 
jauh ..sejauhnya .. sehingga saya tak mampu menggapai awk lagi ..
tapi bayangan wajah awak sentiasa berlegar legar dalam minda saya ..
saya cuba mengusirnya berkali kali tapi semakin dicuba semakin sukar ..
bila mengingatkan awak .. hati saya bagai ditoreh dengan belati tajam ..
sakit ,, perit ,, pedih ,, terseksa semuanya saya rasa ..
semua itu gara gara saya mencintai awak .. menunggu awak ..
biarlah saya dengan dunia saya yg dipenuhi dgn kenangan kita dahulu ..
biarpun saya cuba meyakinkan diri bahawa awak telahpun meninggalkan saya disini sendiri !!

tak dihargai ! . .

saya selalu pandang awak ..
tapi awak tak menoleh pun ke arah saya ..
saya tekad nak pilih awak jadi raja dihati ..
tapi awak dah pun memilih dy menjadi suri hidup awak ..
saya cuba bertahan agar tidak lemah ..
tapi awak buat saya sungguh tak berdaya ..
saya cuba untuk berlagak kuat ..
tapi akhirnya air mata saya menitis juga .
saya harap awak balas cinta saya ..
tapi awak selalu menyakiti perasaan saya ..
saya berkorban untuk kebaikan awak ..
tapi awak langsung tak reti menghargai ..
akhirnya saya bersendiri dan mulai sedar ..
rupanya saya langsung takk bermakna dimata awak ..
segala usaha saya sia2 saja ..
saya rasa sakit hati sangat2 tapi saya tak mampu nak benci awak ..
kenapa saya jadi begini ? saya takk mahu salahkan awak
sebab bagi saya awak selalu betul ..
saya cuba terima hakikat yang awak bukan tercipta untuk saya ..
saya cuba terima hakikat yang awak hanyalah sekadar mimpi saya ..
tapi sungguh saya tak mampu ..


sebab sy sayang awk ~

awak ,,
mane awak ?
saya rinduu awak sgt2 ..
hati saya selalu menyeru nama awak tp awak xde ..
saya selalu memikirkn ttg awak ..
awak sihat ke ?
awak mkn ke blom ?
awak tgah buat ape ?
awak duk ngn sape ?
mcm2 saya pikir pasal awak ..
sbb awak selalu berada dlm ingatan saya..
benar ,, setiap saat hanya awak yg berada dlm hati saya ..
setiap masa yg berlalu pasti dipenuhi dgn nama awak ..
saya sedih bila awak xde depan mata saya ..
sbb saya tak tahu mcm mana keadaan awak ..
saya risaukan keselamatan awak ..
saya risaukan kesihatan awak ..
semoga Allah melindungi awak selalu bg pihak saya ..
ingat ! saya akan selalu menyayangi awak walaupun awak tak sedar .. :)

Friday, 27 January 2012

angKaSa~SetIa iTu mEnyAkitKan

video
                                  
                ~~menanti kamu sesuatu yang menyakitkan~~

permulaan karut dari kuu ..

ehem . ehem..  ASSALAMUALAIKUM .. heheh ..
ouke ak nak citer neh , ak adalah blogger baru kat DUNIA BLOG neh so kalo ada slh or silap tuh kira dimaafkan laa yerkk .. one more thing ak nak cakap,,kalo ada sape2 yg tak berkenan dgn blog ak neh ak mintakk maaf byk2 dari hujung rambut sampai hujung kaki(eh cam nak raye lakk mintk maaf segala neh) and ADA AK KESAH kerr nyahh 0oii ? kalo korang tak suke boleh blahh laa !! kakkakakkaa ak grau2 jerr mehh .. jgn amk ati taw..xsuke-xsukee! auww~~ haha ..

ak adalah seorang blogger yg gila-gila(oitt gila tuh double yerkk! bkan gila yg dok tanjung rambutan tu ) hehe ..
mungkin entri yg ak tulis dlm blog ini sedikit jiwang karat tp ak still seorang yang sporting and hepi go to da hell !! kuang .kuang . kuang ..  hepi go lucky ek ? .. :)


semua benda yg ak luahkan kt dlm blog neh adalh berkaitan dgn hidup ak sndri and takde kene mgena dgn yg hidop or yg dah mati or yg nakk mati (da sampai ajal nk wt cmner kan ) ..

huhh .. "BLOG AKMA DZUL" ini adalah tajuk/nama blog ak neh ..nk tahu knpa ak pilih tajuk tuhh ?? sbb ............ oii suka hati ak laa nk wat nma ape pun yg korang sebokk apahal .. nk gaduhh kerr ? mehh laa... ishh3 ..ter0ver plakk ak .. adoyaii amma~

ouke laa..ak daa penatt nk tulis panjang2 ..sbb ak nk perahh otakk yg xberapa nk rajin neh untk mencari idea2 jiwang yg baruu..soo,,tunggulahh kemunculan entri ak nanti ehh ..kehkehkeh ~  bye2

tak mungkin lagi . .

hatiku menangis pilu teringat cinta lama
cinta yang terlalu payah untukku lupakan..
siapapun tak mengerti apa yang ku rasakan
apatah lagi dirinya yang tak pernah mengerti aku..
suasana sepi kini menambahkan kepedihan hati ini
kasihku cukup kau buatku begini
luka ini terlalu lama untuk disembuhkan..
tak mungkin aku mahu mencintaimu lagi
kerna hatiku terlalu perit untuk disakiti kembali..
akan ku lepaskan air mata ini jauh..
jauh..sejauhnya.. sehingga mata ini tak mampu
untuk mengingati pada hangatnya titisan dahulu..
benarkan aku hidup bahagia seperti kamu dengan dia..
jangan biarkan aku mencintai kamu lagi
kerna seksanya hanya aku yang merasa..
biarkan aku sendiri seperti mana hatiku yang kosong tanpa cintamu...

maafkan aku :(

kasih,,
ku biarkan engkau pergi
ku biarkan engkau memilih dirinya
ku biarkan engkau melukai hatiku..

kasih,,
anggap saja pengorbanan ini
suatu pemberian teristimewa buatmu
segala yang terjadi dulu
ku harapkan engkau menghapusnya
kerna ku tak bisa memadamnya sendiri
mana mungkin aku melupakan engkau
sedangkan aku tersangat merindui kamu..

kasih,,
maafkanlah diriku ini
kerna menyayangimu,kerna mencintaimu
ku telah berjanji untuk setia padamu
namun kini semua itu tak mungkin lagi.. 

jika aku jatuh cinta ~

Bismillahirrahmanirrahim...

Ya Allah...
Jika aku jatuh cinta,
Cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya PadaMu,
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintaiMu...

Ya Muhaimin...
Jika aku jatuh hati,
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu,
Agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu...

Ya Rabbana...
Jika aku jatuh hati,
Jagalah hatiku padanya,
Agar tidak berpaling daripada hatiMu...

tahu takk ??


Awak taw tak yang saya da lama bersabar menunggu cinta awak..
Awak taw tak yang hati saya da banyak kali terluka kerana awak..
Awak taw tak yang perasaan saya ini terlalu tulus pada awak..
Awak taw tak betapa saya terlalu sayangkan awak dalam hidup saya ini..
Tapi
Adakah awak juga taw yang cinta saya tak mungkin lagi ada untuk awak ?? maafkan saya .. :(

aku yang . . ..

aku hanya manusia biasa
yang punya hati dan perasaan
yang tahu rasa bahagia bila mencintai
yang tahu rasa sakit bila tak dihargai ..
apakah semua yang terjadi ini
hanyalah bayangan gurauan semata-mata ..
sungguh,, aku tak begitu kuat untuk menghadapinya
bila harus tiba saat dimana aku harus melepaskanmu ..
kenyataan itu terlalu pahit untuk ditelan
namun terpaksa jua aku gagahi untuk melupakanmu ..
kamu bahagia disana tetapi menderita disini adalah aku !!
aku yang terlalu mencintaimu
aku yang terlalu inginkan dirimu
aku yang terlalu mengharapkanmu
aku yang terlalu setia padamu
aku yang terlalu seksa menantimu ..

kau tak sedar ~

dear,
pernah tak kau rasa bagaimana sakitnya bila cinta bertepuk sebelah tangan ?
pernah ke kau rasa pengorbanan yang kita lakukan tapi tak dihargai ?
pernah kau rasa bagaimana seksanya menahan rindu pada yang tak sudi ?

arghh!!
takk sayang ..
kau tak pernah rasa apa yang aku lalui..
sebab kau hidup bahagia dengan orang yang kau cinta ..
tapi aku ?? hanya berharap pada kumbang larangan ..

sungguh aku tak pernah berharap akan ada orang lain yang mengisi hati aku sebab orang lain takkan mampu buat aku gila sebegini ..gila kerana mencintai kau, menunggu kau, memuja engkau ! tapi kau tak sedar sayang .. kau tak sedar atau kau buat-buat tak sedar .. !!!


awakk ,,

saya tak sedar yang hati saya , cinta saya masih lagi kukuh buat diri awak ..

saya tak pernah terfikir pun yang saya akan mencintai awak ..

semasa saya mula jatuh hati pada awak , saya tak sedar pun risiko yang bakal saya hadapi iaitu saya terpaksa merelakan hati saya terluka bukan sekali tapi berkali-kali ..

bodohnya saya !! saya sepatutnya menyedari semua itu awal-awal lagi atau mungkin saya sepatutnya tidak perlu menyayangi awak dari mula lagi ..

Thursday, 26 January 2012

tiada lagi cinta

mulai detik ini segala kenangan yang pernah tercipta antara kita telah aku singkirkan supaya tiada lagi kisah duka dihati kecilku ini ..


mulai saat ini telah aku padamkan semua memori yang berkaitan denganmu supaya cinta dihati ini terkubur tanpa airmata ..


mulai waktu ini aku akan menghapus cinta dari hatiku untukmu dan mulakan kehidupan yang baru yang lebih membahagiakan ..