Thursday 28 February 2013

Kamu , realiti atau fantasi ?


Aku seolah-olah hilang ingatan ,
peliknya hanya hilang tentang kamu , segalanya terpadam .
Ingin juga aku abadikan kenangan yang pernah tercipta ,
tapi sayang semuanya aku tidak ingat malah
aku pernah terfikir adakah kamu begitu berharga untukku ?
kerana hanya nama kamu yang bermain dimindaku
sedangkan rupamu , malah siapa kamu aku tidak tahu .

Pernah aku tanya pada orang-orang disekelilingku ,
apakah kita dulu pernah kenal tetapi hampa ,
semuanya tidak tahu malah ada yang tidak mengenalmu .
Mungkin benar , nama kamu sekadar singgah diingatanku .
Mungkin juga sekadar nama di alam lenaku .
Tidak mengapalah , mungkin
nama kamu yang wujud itu hanyalah fantasiku
atau mungkin juga kita pernah bertemu secara realiti
tetapi ada sesuatu yang membuatkan aku penat mengingatimu
sampaikan ingatan terhadapmu terhapus begitu sahaja .

Entah ingatan aku yang hilang ataupun semuanya mainan khayalan .
Siapapun kamu , aku tidak berharap yang kita akan bertemu lagi
meskipun sekadar di dalam mimpi .


No comments:

Post a Comment