Monday 13 February 2012

aku umpama pengemis :(

aku coba untuk berbaik dengan kau ..
aku coba untuk melupai masa silam ..
aku coba untuk melupai sakitnya hatiku ..
aku coba menjernihkan keadaan ..
tapi ,, kau menghalangnya ..
kau menafikan semua yang telah aku buat itu ..

kenapa ??
aku tegur kau , aku panggil kau tapi ,,
kau buat tak tahu seolah olah aku tak wujud ..
aku rasa macam tak berguna , 
kelihatan seperti si perempuan tak sedar diri  ,
aku sangat sedih ,pilu seperti tiada daya untuk meneruskan lagi ..
kau buat aku kelihatan seperti kurang kasih sayang ,
kau buat aku kelihatan seperti seorang yang tak tahu malu ,
dan kau buat aku umpama pengemis yang dahagakan cintamu ..

aku hanya ingin dirimu yang dulu ..
yang bisa membuat aku tersenyum selalu dan
bukannya seperti hari ini yang hidup penuh kedukaan :( ..
aku hanya ingin dirimu yang dulu ..
yang selalu mengambil berat dan
bukannya seperti hari ini kau telah mengabaikan diriku :( .. 
aku hanya ingin dirimu yang dulu ..
yang selalu tersenyum indah buatku dan
bukannya seperti hari ini kau langsung tak memandangku :( ..

benar .. kau buat aku umpama pengemis yang tak sedar diri .. 
selalu mengalirkan airmata hanya kerana ingin dirimu yang dulu ..

No comments:

Post a Comment