Sunday 19 February 2012

ya Allah :(

ya Allah ,,
aku tak tahan menanggung rindu padanya ..
aku tak tahan menanggung cinta untuknya ..
aku tak tahan menanggung derita kerananya ..

ya Allah ,,
telah sedaya upaya ku lakukan untuk melupai dia
tetapi kenapa cinta ini masih tidak berganjak ..
bahkan semakin hari semakin cinta aku padanya ..

ya Allah ,,
telah lama aku bertahan untuknya ,,
telah lama aku hidup untuknya ,,
telah lama aku menunggu hadirnya ..

ya Allah ..
berikan aku sedikit kekuatan dalam diri ini ,,
agar kasih sayang yang ku suburkan untuknya dapat dia rasai ,,
agar dapat dia menghargai diriku sementara masih sempat ..

ya Allah ,,
sesungguhnya aku  tak mampu berfikir bagaimana nanti
bila dia pergi dari hidupku , jauh meninggalkan aku sendirian ..
aku tak mampu hidup tanpa bayangannya juga tanpa dirinya ..

ya Allah ,,
berikan aku petunjuk sama ada dia tercipta untukku ,,
sama ada dia juga mencintaiku seperti mana aku mencintainya ..
berikan aku waktu agar dapat bahagiakan dirinya yang ku sayang ..
aku sangat berharap agar dia adalah adam yang dikirimkan untukku ..

tetapi ya Allah ,,
seandainya dia bukan untuk diriku ,,
dia bukan pendamping syurgaku kelak ,,
kau tabahkanlah hatiku ,,
kau kuatkanlah keimananku,,
kau redhakanlah diriku untuk menerima takdirmu itu ya Allah ..


p/s: sesungguhnya tiada yang mampu merealisasikan impianku kecualiMU ya Allah ..

No comments:

Post a Comment